fredag 30. januar 2015

Manipulering

Som første oppgave i år, fikk vi i oppdrag å ta to bilder og manipulere de sammen. Vi skulle ta et bilde av oss selv og et bilde der vi enten kom opp eller ut fra noe. Jeg valgte da å ta et bilde av meg selv der jeg skulle se litt overrasket eller sjokkert ut og et bilde av et bosspann. Jeg ville redigere de sammen slik at jeg kunne komme opp fra bosset.
Det var kjekt å jobbe med manipulering, så siden jeg fortsatt hadde litt tid igjen på skolen etter jeg var ferdig med å redigere de første bildene valgte jeg å prøve meg en gang til. Vi gikk derfor ut for å ta nye bilder. Denne gangen ville jeg redigere meg selv liggende i afroen til en venninne av meg. Siden jeg ikke hadde så god tid igjen på skolen, har jeg jobbet en del med det siste bildet hjemme nå i helgen. Jeg har redigert alle bildene i PhotoShop. Etter en del prøving og feiling, ble resultatene til slutt seende slik ut:

Bildet av meg selv var tatt når jeg stod. Så her har jeg jobbet spesielt mye med kutting og tilpasning. I forhold til bosset, har jeg tenkt en del komposisjon. Jeg ville ha øverste del av bosset omtrent på midten av bildet, slik at det var god plass over bosset, til å redigere meg inn. Jeg har prøvd å få omtrent like mye luft under bosspannet, som over hode mitt.


På dette bildet har jeg også jobbet mye med kutting og tilpasning av meg selv i afroen. Bildet er tatt ovenifra. Håret mitt var spesielt vanskelig å kutte rundt, men det gikk greit til slutt. En annen utfordring var å få det til å se ut som om jeg faktisk lå der, ved å redigere krøllene hennes over meg og få dette til å se naturlig ut. I forhold til komposisjon her, var egentlig bare planen å få afroen omtrent på midten av bildet, noe jeg synes funket fint.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar