mandag 11. mai 2015

Silketrykk

Denne gangen fikk vi i oppgave å lage silketrykk. Først tok vi portrettbilder av oss selv, der det var viktig med kontraster i form av lys og skygger for å få fram motivet på en trykkplate. Komposisjonsmessig valgte jeg å ta bildet omtrent på midten, da jeg synes det så mest naturlig ut. Jeg endte opp med å velge dette bildet:


Neste trinn var å redigere bildet i PhotoShop og speilvende det, slik at det ble seende ut slik:

Etter noen dagers prosess med maling av silkeplater og trykking av selve bildet over til platen, kunne vi begynne å prøve ut og leke med ulike farger. Jeg endte til slutt opp med de fire trykkene under som jeg synes ble de beste. Jeg valgte en begunderrød farge som bakgrunn, da jeg synes det passet med fargene på trykkene og skapte en slags harmoni.


Sara og meg kom tidlig i gang var blant de første i klassen som ble ferdige med selve plakaten vi skulle lage. Derfor kom vi på en idé om å lage en t-skjorte til en venninne av oss med trykk av oss selv. Vi var spente på om vi kom til å få det til, men heldigvis gikk det bra og hun selv ble godt fornøyd med resultatet!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar